صالحات

نظر سنجی

بسم الله النّور

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پرمخاطب ترین مطالب «صالحات» تا به حال کدام کدام مطالب بودند.

این مطالبی که در تصویر ملاحظه می کنید به ترتیب پر بازدیدترین مطالب صالحات بوده اند.

تقریبا روزی نیست که از از موتورهای جستجو ورودی برای روایت «جهاد المرأة حسن التبعل» وجود نداشته باشد.

اما چند سوال از مخاطبان ثابت صالحات دارم که خواهش میکنم همه ی دوستان نظرشان را بفرمایند.

1- کدام یک از مطالب نظر شما را بیشتر جلب کرد؟ به چه دلیل؟

2- به چه چیزی در صالحات نقد دارید؟ (نوع نوشتار، پاسخ ها، کامنت ها، نویسنده، روند مباحث و موضوعات مطرح شده و...)

3- علاقمند هستید به چه موضوعاتی در صالحات پرداخته شود که تا به حال پرداخته نشده؟

(لطفا از به کار بردن عباراتی نظیر، خوب است، همه چیز عالی است و... در نظراتتان خودداری بفرمایید)

نقد اول را خودم اشاره میکنم، بعضی مباحث نیمه کاره رها شدند، مانند مبحث فمینیسم و...

از همه ی شما بزرگواران برای همراهی با صالحات بسیار سپاسگزارم.

۲ ۰
پرواز سپید
۰۳ دی ۱۹:۲۲
سلام. نگاه کلیم خوبه ولی در مورد جزئیات چون تازه خواننده وبلاگتون شدم نمیتونم فعلا نظری بدم. هنوز هم به اطر فصل امتحانات نمیتونم بیام و مطالب قبلی رو بخونم .
ببخشید!

پاسخ :

سلام علیکم
ممنونم برای نظرتون و این که حداقل دیدگاهتون رو مطح کردید.
چون تا زمان کامنت شما حدود هفت الی هشت نفر از دنبال کنندگان وبلاگ با این که مخاطب ثابت بودند و مدت طولانی تری است که با صالحات همراهند، خاموش این مطلب را خواندند و خاموش هم رفتند.
هدف اصلی از این پست هم روشن شدن مخاطبان ثابت خاموش هست.
مریم ...
۰۵ دی ۱۹:۱۶
سلام....

همین اول بگم حتما وبلاگ خیلی خوبه که ما نمک گیر شدیم.
دوم اینکه  اگه نقدی هست، از سر کم اطلاعی من است و نه نقص وبلاگ شما...
اول خواستم نظر و ناشناس بفرستم ولی دیدم خلاف ادبه پس اگه مطلبی توش بود که ناراحت شدین به بزرگی خودتون ببخشین.

 به نظرم بعضی از بحث ها در یک سطح شروع میشن و در همئن سطح هم تموم میشن. در صورتی که به نظر من مطلب یاید از یک سطح پایین تر شروع و با رسیدن به اوج تمام بشه که البته گاهی لاجرم مطالب طولانی میشه ولی اگه نیمه کاره رها نشه خیل ی بهتر در روند فهم مطلب برای منی که تخصص ندارم و فقط خواننده هستم ، کمک کننده و راهگشاست.

در معدود پست هایی نویسنده سعی بر القا نظر خودش داره و این بیشتر در نظرلت و پرسش و پاسخ ها بروز پیدا میکنه. مثلا همین پست سریال نفس گرم.

بعضی از بحث ها سنگین نوشته میشه و مخاطب رو همراه نمیکنه. مخصوصا اگه فردی با گارد، خواندن را شروع کرده باشه. و این چیزیه که تا حدودی توی وبلاگی مثل تو فقط لیلی باش رفع شده و فکر میکنم به خاطر سبک نوشتن باشه. این بازخوردی که من از بچه های پایگاهمون در رابطه با نوشته هاتون گرفتم.

گاهی لازمه مثل پست چرایی بالا رفتن سن ازدواج راه حل ارایه و مثالهای به روزی ارایه بشه....

معرفی زنان بزرگ در طول تاریخ اسلام و ایران، و معرفی نمونه هایی که بر اثر عوامل مختلف اجازه بودن در مسیرهای غیر از مسیر اصلی رو داشتن جاش توی وبلاگ خالیه.

گل گلیای ستونهای کناری هم  خیلی خیلی قشنگن.

پرگویی منو ببخشید این روزها خیلی مشوش و نامیزانم....



پاسخ :

سلام علیکم خانوم
لطف دارید
چه قدر خوب که ناشناس نظرتون رونفرستادید
ولی من بخش ارسال ناشناس نظر رو فعال کردم برای همین که دوستان در ارسال نظراتشون راحت باشند و به خاطر این که من میشناسمشون یا دلایل دیگه از نظر دادن منصرف نشن
میشه مثال بزنید در این مورد «بعضی از بحث ها در یک سطح شروع میشن و در همون سطح هم تموم میشن»
به نظرم مباحثی مثل زن مسئول زن مشغول یا حضور اجتماعی زنان مد نظرتون هست
ویژگی مباحث تبیینی این طور هست
اما میاحث چالشی و طرح مسئله خاصیت بالاتری دارند برای جذب مخاطب مثلا همان مطالب بالا رفتن سن ازدواج یا نقد نفس گرم و...
در مورد نفس گرم قبول دارم که سعی در القای نظر نویسنده بود :) اما من واقعا دلیل موجهی ندیدم که نظرم رد بشه
و در این جور مباحث یا نظر صحیح هست، یا غلط و باطل. اگر نظری رو به درست بودنش اعتقاد داریم نباید ازش کوتاه بیایم
برای سنگین نوشتن هم قبول دارم. چون واقعا دارم تلاش میکنم قلمم رو جوری به کار ببرم که مخاطب عامی تر هم بتونه همراه بشه. اما قبول کنید کار آسونی نیست. ماهیت تو فقط لیلی باش کاملا متفاوت هست با اینجا و امکانش نیست هرچه قدر هم ساده بنویسم از این حالت رسمی نوشتن خارج بشم. چون ماهیت صالحات علمی هست و این که تعمدا تمایل دارم آقایون هم همراه صالحات باشند.
معرفی زنان بزرگ رو هم کمی داشتم. مثلا بلقیس
اگر توفیق بود در این باره خواهم نوشت.
بازم ممنون از نظر لطفتون

پرواز سپید
۰۵ دی ۲۰:۵۰
سلام. خب آدم می ره خونه کسی مهمونی بدون حال و احوال نباید بره!
به نظرم وبلاگ هم همین طوره! فضای مجازی و حقیقی به اون معنا که اخلاق و کنار بذاریم نداریم. البته نظر منه، حکم صادر نمیکنم!

پاسخ :

سلام علیکم
منم موافقم اما این موضوع بستگی زیادی به شرایط زمانی مکانی هم داره خصوصا در ارتباط با نامحرم
چون فضای سایبر تفاوتی با فضای واقعی نداره
ولی من خودم به دلایل متعدد به نسبت قبل خیلی خیلی کمتر کامنت میذارم
ولی توی وباگ خانم ها اگر مطلبی به نظرم برسه می نویسم حتما

زهرا مقدسی
۰۶ دی ۱۷:۰۵

سلام

1-مطالبی که در باره ی جایگاه زن و نقش زن است به خاطر نیاز شخصی خودم جالب تر بودند

2- نا منظم بودن بروزرسانی وبلاگ و مطالب نیمه کاره پرسش های مطرح شده ی بدون پاسخ از نقص های وبلاگ اند

3- مباحث گذشته را تکمیل کنید

پاسخ :

سلام علیکم
نا منظم بودن به روز رسانی رو به بزرگی خودتون ببخشید :)
به نظرم پرسشی بدون پاسخ نمانده. اگر هست بفرمایید کجاست
در مورد مباحث گذشته هم ان شاء الله
ممنون از حضورتون
دلا بانو
۲۵ دی ۱۵:۵۱
من از اون دنبال کنندگان خاموش هستم. دلیلشم اینه که این مدتی که همراه بودم فرصتی برای خوندن تمامی مطالب نداشتم. هرچیم خوندم عمیق نخوندم که بخوام تحلیل کنم و نظری بدم! خلاصه که یر بنده ببخشایید. هربار میام اگر مطلب همون لحظه جذبم کنه و سنگین نباشه یه مرور گذرا میکنم وگرنه میزارم یه وقتی که فرصتی پیش اومد ان شاالله.

پاسخ :

همین که گاهی شما با این همه کار و زندگی و دوتا گل پسر گاهی اینجا سر میزنین، خیلی هم ممنونم.
دلا بانو
۲۶ دی ۰۱:۱۹
عزیزم گمونم منو یا با ملکه یا لوسی می اشتباه گرفتین خدا ان شاالله از این گل پسرا نصیب ما هم بکنه ولی هنوز که فرزندی نداریم. مشغله ها درسیه بیشتر

پاسخ :

بله ببخشید شرمنده :)
خیلی لطف میکنید همراه ما هستید خانوم
ترنم
۲۶ دی ۱۶:۰۶

سلام علیکم آبجی خانم

1- بیش تر از هر چیز مستنداتی که ذیل تحلیل هاتون ارائه می کنید نظر بنده رو جلب می کنه، از آیات گرفته تا سخنان بزرگان

2- بدقولی های نویسنده، عدم پیگیری و ناقص موندن بعضی از بحث ها

3- این طبقه بندی موضوعی هست این کنار، لطفا جاهای خالیش رو با مطالب مناسب پر کنید، خاصه چگونگی حضور اجتماعی زن

پاسخ :

سلام علیکم و رحمة الله

درباره مورد اول یعنی خوبه یا بد؟
برای بدقولی هام ببخشیدم و برام دعا کنید :)
طبقه بندی موضوعی به مرور پر خواهد شد شاید سال ها طول بکشه تا همه خونه هاش پر بشه
در مورد چگونگی حضور اجتماعی هم در دستور کار هست نوشته شدنش ان شاء الله
ترنم
۲۸ دی ۱۱:۴۲

سلام علیکم

وقتی می پرسید چی بیش تر نظرتون  رو جلب کرده یعنی چی به تر بوده دیگه؟!

مستند حرف زدن خوبه دیگه آبجی:)

پاسخ :

سلام علیکم
ممنون از حسن نظر شما در این باره
بسم الله الرحمن الرحیم
ان شاءالله در اینجا به عنوان
«کرسی آزاداندیشی مجازی زن و خانواده»
دیدگاه هایم را در باب موضوعات مختلف پیرامون زنان با تمرکز بر تعریف و تبیین جایگاه و نقش زن و خانواده در اسلام و قرآن خواهم نوشت.
مشی کلی این وبلاگ نگاه منصفانه و واقع بینانه در قضاوت بین آراء گوناگون و متنوع صادر شده از متفکران و نظریه پردازان شرقی و غربی است، لذا جهت گیری های فمینیستی و امثالهم در اینجا اعتباری ندارند.
مطالب مندرج در این وبلاگ نتیجه سال ها مطالعه و برآیند آموخته های بنده است که در جهت منویات امام خامنه ای آن ها را به اشتراک میگذارم. طبیعتا نظراتم نه نظری نهایی و جامع است و نه بدون اشکال. فقط فتح بابی است برای جور دیگر نگریستن به جنس «زن».
نظرات در این وبلاگ باز است و همه ی نظرات موافق و مخالف به شرط عدم توهین محترمند و فقط نظرات حاوی توهین حذف خواهند شد.

لازم به ذکر است هر گونه کپی برداری یا نشر مطالب وبلاگ «صالحات» منوط به اجازه نویسنده ی وبلاگ است.
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان