صالحات

طلب حلالیت

۵ نظر

بسم الله النور

از همه ی دوستان خواهش میکنم اگر از بنده رنجیدید یا حقی به گردنتون دارم و یا در ارائه مطالب و پاسخ نظراتتون کوتاهی کردم

به بزرگواری خودتون و به حق این شب های عزیز حلالم کنید.

۳ ۰

غریزه ی مادری

۲۰ نظر

بسم الله النور

خداوند متعال به عنوان خالق ما، در درون هرکدام از ما غرایزی را قرار داده است که ما در نسبت با این غرایز نیاز هایی را حس می کنیم.

نیاز به پرستش، محبت، احترام، غذا، خواب، همسر و... همه فطریاتی است که خداوند در درون هرکدام از ما نهاده تا بتوانیم با استفاده از آن ها مسیر زندگی را به سمت رشد و تکامل و بنده شدن، سیر کنیم.

اما ممکن است همه پاسخ درستی به نیازهای خود ندهند و پاسخی کاذب برای آن ها فراهم کنند. مثلا نیاز به گرسنگی را به جای خوردن غذاهای مقوی، با خوردن مواد غیر مغذی برطرف کنند و یا نیاز به همسر را با جایگزین های غیر شرعی برطرف کنند.

و گاهی حتی ممکن است حقیقتی چون نیاز فطری به پرستش را انکار کرده و نسبت به آن کفر بورزند.

یکی از معانی «کفر» پوشاندن حقیقت است. وقتی کسی امر فطری پرستش در وجود خود را، انکار می کند، در حقیقت کافر شده است. شخص کافر در اصل بر روی پاسخ صحیح به این نیاز درونی خود پوششی ایجاد کرده است، وگرنه این حس در درون او هست ولی به آن پاسخ نادرست می دهد. مثلا به جای پرستش خداوند حکیم روی به بت پرستی می آورد و یا حتی خود را می پرستد.

نیاز به مادری هم این گونه است. خداوند این حس را در فطرت زن قرار داده است و پاسخ اصیل به آن، مادری کردن برای فرزند خود است.

//bayanbox.ir/id/7796693489815583106?view

اما ممکن است به مانند تمام نیازهای دیگر به آن پاسخ کاذب داده شود و یا حتی زن با «کفر نسبت به حس مادری اش» آن را پوشانده و انکار کند.

حتی به عقیده ی بنده دخترکانی که حیوانات خانگی نگهداری می کنند، حس مادری و نیاز به مادر شدنشان را با پاسخی غلط چون نگهداری حیوانات إرضا می کنند.

//bayanbox.ir/id/8157148044995497776?view

پ.ن 1: عملا روزه مرا برده است! عذر تقصیر بابت تأخیر در پاسخ به پرسش های شما در مطلب گذشته. ان شاء الله در فرصت مناسب پاسخ خواهم داد.

به توفیق الهی پاسخ همه ی سوالات شما عزیزان داده شد.

۲ ۰

نقش های بی بدیل 2

۳۸ نظر

بسم الله النّور

نقش بی بدیل مادر در توجه به عواطف فرزند

شما اگر بچه ی خودتان را در خانه تربیت نکردید، یا اگر بچه نیاوردید، یا اگر تارهای فوق العاده ظریف عواطف او را -که از نخ های ابریشم ظریف تر است- با سرانگشتان خودتان باز نکردید تا دچار عقده نشود، هیچ کس دیگر نمی تواند این کار را بکند؛ نه پدرش و نه به طریق اولی دیگران؛ فقط کار مادر است. این کارها، کار مادر است. اما آن شغلی که شما بیرون دارید، اگر شما نکردید، ده نفر دیگر آنجا ایستاده اند و آن کار را انجام خواهند داد؛ بنابراین اولویت با این کاری است که بدیل ندارد؛ تعیّن با این است.*


* منبع: نقش و رسالت زن 3، زن و خانواده، برگرفته از بیانات آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشر انقلاب اسلامی

۴ ۰
بسم الله الرحمن الرحیم
ان شاءالله در اینجا به عنوان
«کرسی آزاداندیشی مجازی زن و خانواده»
دیدگاه هایم را در باب موضوعات مختلف پیرامون زنان با تمرکز بر تعریف و تبیین جایگاه و نقش زن و خانواده در اسلام و قرآن خواهم نوشت.
مشی کلی این وبلاگ نگاه منصفانه و واقع بینانه در قضاوت بین آراء گوناگون و متنوع صادر شده از متفکران و نظریه پردازان شرقی و غربی است، لذا جهت گیری های فمینیستی و امثالهم در اینجا اعتباری ندارند.
مطالب مندرج در این وبلاگ نتیجه سال ها مطالعه و برآیند آموخته های بنده است که در جهت منویات امام خامنه ای آن ها را به اشتراک میگذارم. طبیعتا نظراتم نه نظری نهایی و جامع است و نه بدون اشکال. فقط فتح بابی است برای جور دیگر نگریستن به جنس «زن».
نظرات در این وبلاگ باز است و همه ی نظرات موافق و مخالف به شرط عدم توهین محترمند و فقط نظرات حاوی توهین حذف خواهند شد.

لازم به ذکر است هر گونه کپی برداری یا نشر مطالب وبلاگ «صالحات» منوط به اجازه نویسنده ی وبلاگ است.
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان