صالحات

چگونگی فمینیسم (7)

بسم الله النّور

پروژه مرکزی فمینیسم برای نیل به اهداف خود حیازدایی در عرصه عمومی (اجتماعی) و بسط آن به خانواده است. حیا محور قوام و دوام خانواده است و زدودن آن فروپاشی خانواده را به دنبال خواهد داشت.

بستر و مبنای عمل در تمامی امواج و جریان های فمینیسم زدودن غیرت مردان و حیای زنان بوده است.

...........

پ.ن 1:روندی که برای سیر چیستی، چرایی و چگونگی فمینیسم  و خصوصا حضور اجتماعی زنان با تقسیم بندی احکام پنج گانه واجب، مستحب، مکروه و حرام تعریف شد باید تغییر کند که ان شاء الله در آینده نکات تکمیلی را اضافه خواهم کرد.

پ.ن 2: به مطلب دستپخت مدرنیسم مبتنی بر دیدگاه دوستان در بخش نظرات باید چند بخش تکمیلی اضافه شود که ان شاء الله به زودی اضافه خواهد شد.

پ.ن 3: طاعات و عبادات قبول، مارا از دعای خیرتان فراموش نکنید.

۰ ۰
منتظر ....
۲۴ خرداد ۰۳:۱۵
ممنون
التماس دعا

پاسخ :

خواهش میکنم
محتاج دعاییم
میم ....
۲۵ خرداد ۱۰:۴۲
دیشب داشتم فکر میکردم
حیا یه چیز مت در اوردیه:/هیچ جایی تو دین نداره! و برخواسته از طبع ما ایرانیاس:|

پاسخ :

حالا نظرت عوض شد؟ :)
میم ....
۲۵ خرداد ۱۱:۳۵
نه هنوز
باید تحقیق کنم:|

پاسخ :

در مورد حیا به شرط توفیق و حیات مفصل خواهم نوشت ان شاء الله
حیا یک امر فطری هست که شرایط برای بروز و ظهورش باید به وجود بیاد
مثل استعداد و نبوغ ذاتی، استعداد هنری و... که باید شرایط برای رشد و بروز و ظهورش به وجود بیاد
اگر شرایط برای یه نفر که استعداد ریاضی داره برای رشدش به وجود نیاد، مثل حیا هست که باید شرایط برای رشد و بروزش به وجود بیاد، مگرنه بروزی پیدا نمی کنه و مکتوم می مونه، مثل شرایط فعلی جامعه برای بعضی دختران و زنان
حیا مثل یک ترمز درونی هست که انسان رو نسبت به حفظ حدود خدا در روابط با نامحرم، حجاب و... حفظ میکنه

...:: بخاری ::...
۲۵ خرداد ۲۳:۰۳
موفق و موید

پاسخ :

همچنین شما خانوم
.:.چراغ .:.
۲۶ خرداد ۲۳:۴۵
سلام
این روز ها خیلی از زوال فرهنگ می شنوم و می خوانم
از گسترش روزافزون ریشه های مدرنیسم در جامعه...
و نگرانم...
نمی دانم چه باید کرد...

پاسخ :

سلام علیکم و رحمة الله
نماز روزه ها قبول
ما تا به اسلام ناب و فطرتمان برنگردیم این روند ادامه خواهد داشت
راهکار اصلاح خودمان، زدودن بازل و نشر حق در حد توان
لا یکلف الله نفسا الا وسعها
پرستوی مهاجر
۲۹ خرداد ۱۵:۴۵
سلام علیکم
طاعات قبول و ملتمس دعا
شما خبردارین چرا بلاگ امار هارو نمایش نمیده تو وب
مال من ایطوری شده

پاسخ :

سلام علیکم و رحمه الله
طاعات شما هم قبول محتاج دعا هستم
من الان مشکلی ندارم در آمار
ولی چند وقت چیش چنین مشکلی بود و درست شد
حرف دل !...
۳۰ خرداد ۰۴:۵۲
از من جدا شد و گفت کار خدا ست
مانده ام مگر خدای او خدای من نبود...؟

خوش تیپ...

گفتم:
"امین دست بردار عزیز دلم...
من نمیتونم...
باور کن نمیتونم...
دوریتو تحمل کنم...
حرف دانشگاهو پیش کشید...
گفتم:
"امینم…
من بدون تو نمیتونم...
اگه هم درس میخونم به خاطر توئه...
خندید و گفت:
"بگو به خاطر خدا درس میخونم..."
گفتم:
"به خاطر خداست ولی...
ذوق و شوق زندگیم فقط تویی...
وقتایی که از خونه میرفتم بیرون...
فقط لباس واسش میخریدم...
عادت کرده بود به این کارم و میگفت:
"باز برام چی خریدی...؟
میگفتم:"ببین اندازته...؟
میگفت:
"مطمئنم مثه همیشه کاملاً‌ اندازه خریدی...
مدتی که نبود…
کلی لباس واسش خریده بودم...
وقتی اومد...
با حال غصه بهش گفتم...
"اینا رو بپوش ببین اندازته...؟
واقعا دلم میخواست بمونه و دیگه نره...
تک تک لباسا رو ‌پوشید...
گفتم:"چقدر بهت میاد...
کلی خندید و گفت:"زهرا…
از اونجایی که من خوش‌تیپم...!
حتی گونی‌ هم بپوشم بهم میاد..."
گفتم:"شکی درش نیست..."

آن چیز که عیان است....
 چه حاجت به بیان است...

میخندیدم اما...
ذره‌ای از غصه‌هام کم نمیشد...
وسط خنده‌هام بی‌هوا گریه میکردم...
گفت:"چرا گریه میکنی...؟"
چرایی اشکام مشخص بود...
لباساشو که جمع کرد گفتم:
"امین…
اینارم با خودت ببر..."
گفت:"اینا حیفن...
بذا وقتی برگشتم اینجا میپوشمشون..."
خیلیاشو حتی یه بارم نپوشید...
لباساشو جمع کردم و...
همین‌ طور اشک میریختم...
خیلی سرد باهاش خداحافظی کردم...
باید آخرین تلاشامو میکردم...
گفتم:
"امین...
بهم رحم کن...
نرو...
امین...
تو همه زندگی منی...
ببین با چه ذوق و شوقی واست لباس خریدم...
گفت:"میرم و برمیگردم..."
فقط یه روز کنارم بود...

(همسر شهید،امین کریمی)

پاسخ :

متشکرم بابت نقل این خاطره خوب
الـ ه ـام .ع
۳۱ خرداد ۱۱:۵۰
چقدر اون صحبت رهبری که اون بالا زدید خوبه... مطمئنم خیلی از دوستان مذهبی ازش غافلن...
میرم که حسابی نشرش بدم ;)

پاسخ :

همه ی حرف های حضرت آقا خوبند
فقط مهم این هست که ما صحبت هاشون رو به عنوان کل و یک مجموعه ببینیم نه جزء جزء و جدا از هم
همسر سید علی
۰۲ تیر ۱۳:۵۶
و چقدر هم موفق بودند در این حیا زدایی مخصوصا در قشر مذهبی ما ...
:(

پاسخ :

متأسفانه :(
در همه قشرها
صحبتِ جانانه
۰۲ تیر ۱۶:۰۹
حیا زدایی کلید واژه ی مهمیست در نظم نوین جهانی

پاسخ :

دقیقا همین طور هست
بسم الله الرحمن الرحیم
ان شاءالله در اینجا به عنوان
«کرسی آزاداندیشی مجازی زن و خانواده»
دیدگاه هایم را در باب موضوعات مختلف پیرامون زنان با تمرکز بر تعریف و تبیین جایگاه و نقش زن و خانواده در اسلام و قرآن خواهم نوشت.
مشی کلی این وبلاگ نگاه منصفانه و واقع بینانه در قضاوت بین آراء گوناگون و متنوع صادر شده از متفکران و نظریه پردازان شرقی و غربی است، لذا جهت گیری های فمینیستی و امثالهم در اینجا اعتباری ندارند.
مطالب مندرج در این وبلاگ نتیجه سال ها مطالعه و برآیند آموخته های بنده است که در جهت منویات امام خامنه ای آن ها را به اشتراک میگذارم. طبیعتا نظراتم نه نظری نهایی و جامع است و نه بدون اشکال. فقط فتح بابی است برای جور دیگر نگریستن به جنس «زن».
نظرات در این وبلاگ باز است و همه ی نظرات موافق و مخالف به شرط عدم توهین محترمند و فقط نظرات حاوی توهین حذف خواهند شد.

لازم به ذکر است هر گونه کپی برداری یا نشر مطالب وبلاگ «صالحات» منوط به اجازه نویسنده ی وبلاگ است.
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان