صالحات

مردان راحت‌طلب + زنان آزادی‌خواه = حیوان شهوت پرست مدرن (بخش سوم)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

پیش از مطالعه بخش اول و دوم این مطلب را بخوانید.

فرآیند سوق دادن انسان به حیوانیت، بر بستر راحت‎طلبی و آزادی‌خواهی ایدئولوژیک در چهار ,جه صورت گرفته است.

1-خارج کردن انسان‌ها از حدود و قیود شرعی از طریق سکولاریسم و لیبرالیسم

بدون شک سکولاریسم با عرفی سازی دین و کنار زدن تمام قیود حلال و حرام شرعی و لیبرالیسم با محوریت آزادی، دو بستر ایدئولوژیک مهم برای گرفتن روح معنویت انسان و سوق دادنش به سمت حیوانیت‌اند. بروز این ایدئولوژی‌ها در سبک زندگی آمریکایی است که به بی‌قیدی و راحتی انسان‌ها اصالت می‌دهد. محصول چنین جامعه‌ای انسانی است مدرن که به هیچ‌کدام از تمایلات نفسانی‌اش «نه» نگفته و اسیر شهوات است.

2-محور قرار دادن آزادی‌خواهی زنان در جنبش‌های فمینیستی

جنبش فمینیسم از همان آغاز، شعار محوری خود را «آزادی» قرار داد. آزادی از بندهای جامعه مردسالار. یعنی آزادی از نوع دوم، آزادی‌ای که پس از محدودیت‌های بسیار ایجاد می‌شود. انرژی این‌گونه رهایی از محدودیت، بسیار بیشتر از حالتی است که انسان از ابتدا راحت و آزاد تربیت شود. فمینیسم جامعه بشری را به‌یک‌باره از تفریط به‌افراط بی‌حد رساند.

علاوه بر این موضوع، به کار گرفتن زنان در مشاغل گوناگون با شعارهای فمینیستی حق اشتغال و حضور اجتماعی، حاصل راحت‌طلبی مردانی بود که به دنبال کارگر با بازده کاری بالا و مزد کم بودند.

3-حیا زدایی از زنان و مردان در قالب پروژه‌های عفت و غیرت زدایی

با تغییر لباس زنان برای راحتی و خلاصی از پوشش‌های دست و پاگیر، فرآیند زدودن حیا و عفت آنان رقم می‌خورد. پوشش‌هایی به‌ظاهر برای راحتی آنان، اما فی‌الواقع برای راحتی مردان!

از طرف دیگر به‌تدریج با تغییر ذائقه و محصولات رسانه‌ای و افزایش حضور اجتماعی بدون قید زنان، از مردان غیرت زدایی شد.

در این فرآیند زن از زوجیت می‌افتد و تبدیل به کالای جنسی می‌شود. مرد نیز با از دست دادن غیرت تبدیل می‌شود به موجودی که صرفاً تمایلات جنسی دارد، نه مردانگی!

چنین زنان و مردانی نه می‌توانند محور سکینت و آرامش خانواده باشند و نه قوّام، حامی و تکیه‌گاه.

4-در دسترس قرار گرفتن زنان و عرضه ارزان آن‌ها در مواجهه با مرد

ضربه نهایی هنگامی رخ می‌دهد که در یک نظام اجتماعی، مردان را راحت‌طلب بار آوردیم و از آنان غیرت زدایی کردیم و به زنان گفتیم آزادباشید و هر لباسی خواستید بپوشید و...

سپس زن آزادی‌خواه و مرد راحت‌طلب را در دسترس و تعامل دائمی با یکدیگر قرار دادیم!

زنی که می‌خواهد از حدود و قیود حجاب و محدودیت‌های دین و مذهب آزاد باشد و در تعامل دائم با مردان باشد، و از طرف دیگر مردی که به لحاظ نیاز جنسی و موانع رفع مشروع آن در محدودیت نامعقول قرار دارد و البته راحت‌طلب هم هست و در مواجهه با شهواتش هیچ‌گاه نه نگفته است! 

نتیجه را خودتان شاهدید. جنگلی از حیوانات انسان نمای شهوت‌پرست  که می‌خواهند آزاد باشد و یکدیگر را هم ندرند!

 

به میزانی که در جامعه ما هرکدام از موارد بالا شیوع و رواج پیدا کند و از نسل‌هایمان چه زن و چه مرد، حیازدایی شود، به ازهم‌گسیختگی و فروپاشی نظام جامعه دامن زدیم.

از طرف دیگر وقتی زنانمان را آزادی‌خواه و مردانمان را راحت‌طلب تربیت کردیم، به زنانمان گفتیم تو آزادی هرگونه خواستی زندگی کنی یا از سوی دیگر آن‌ها را در محدودیت غیرمعقول و غیر مشروع  قراردادیم و به مردانمان گفتیم  می‌توانید هر کار خواستی انجام دهید، چون آزادید و راحت! هر کار غیرمشروعی خواستید انجام دهید و «حق» دارید با یک دختر آفتاب‌مهتاب‌ندیده زیبا ازدواج کنید!!! حاصل آن چیزی بهتر از آنی که در جامعه می‌بینیم نخواهد بود!

 

هدف اصلی این مطلب و مخاطب محوری آن پدران و مادران بودند. پدران و مادرانی که تربیت نسل آینده به عهده آن‌هاست و موظف‌اند فرزندانشان را متدین و مؤمن بار بیاورند. فرزندانی توانا که باید در بند حدود دینی باشند، اسیر شهوات و حب‌الدنیا نباشند و آزاد باشند از بند دنیا و نفسانیات.

راحت‌طلبی و آزادی‌خواهی «برای دنیا» و «در دنیا» انسان را اسیر نفس و شهوت می‌کند و دین می‌خواهد انسان آزاد و آزاده باشد. آزاد از بند دنیا، شهوات و نفس اماره.

فرزندانمان را «بنده خدا» تربیت کنیم. نه بنده «نفس اماره»!

«راحت‌طلبی» و «آزادی‌خواهی» یعنی بله قربان گوی دائمی نفس اماره و شهوات بودن!

۵ ۰
پوریا قلعه
۰۹ آذر ۱۳:۴۱
عالی

پاسخ :

سپاس
رئوف ..
۰۹ آذر ۱۷:۱۹

درین وحشت سرا تا کی اسیر آب و گل باشم؟

مرا راهی به سوی عالم بالا کرامت کن ...


آجرک الله

نیکو نوشته ای بود واقع بینانه. بر اساس نیاز روز.

پاسخ :

سلامت باشید
ان شاء الله همین طور که فرمودید باشد
از نظر لطف شما متشکرم
لوسی می
۱۰ آذر ۱۰:۳۳
چقدر دوست دارم این نوشته ها رو از اول بخونم!

پاسخ :

تصور نمی کنم مطالعه دوباره شان بیش از ده دقیقه زمان ببرد.
ممنونم که همراهید و مطالعه می کنید
ضحی
۱۳ آذر ۲۲:۲۸
با همه اینها ازدواج دارد ب تاخیر می افتد....


و بیشتر از همه ، مادختران آسیب میبینیم....


خسته و دل شکسته ام... از آمدن و رفتن...

باید تا اطلاع ثانوی، قفلی محکم برای قلبم پیدا کنم....

پاسخ :

در مسئله تأخیر در ازدواج دو نوع مواجهه متفاوت داریم.
یکی برخورد منفعلانه
دیگری فعالانه
فرد منفعل، می نشیند، منزوی می شود، دائم غصه می خورد که وضع جامعه این است، پسرها این طورند و من دارم از دست می روم

فردی که برخورد فعال دارد، به جامعه کاری ندارد، به خدایی نگاه می کند که همه وجودش در ید قدرت اوست و به یک آن می تواند و قادر است تمام نیازهایش را برطرف کند.
سپس این فرد جوری زندگی می کند که خدا دوست دارد. ما در هر حال وظیفه مان بندگی است چه پیش از ازدواج چه پس از آن.
کلید تمام قفل ها هم به دست خداست.

من شرایط شما را درک میکنم اما غصه خوردن و غرق شدن در نیاز به ازدواج و انتظار آن راه چاره نیست. دعا کنید، توسل کنید و توکل
و البته توقف نکنید. باور کنید برای کسی که بنده واقعی خداست خدا برای همه نیازهایش کافی است.
خلاء وجودی انسان ها فقط با خدا پر می شود نه حتی با بهترین زوج
سلام
۱۹ آذر ۱۹:۱۰
چطوری خدا برای منی که نیاز به همدم، همزبون، شریک جنسی و عاطفی دارم کافی می شه؟ چطوری واقعا؟

پاسخ :

سلام علیکم

خدا از این جهت برای ما کافی است که خالقمون هست و رب ما.
ما را خلق کرده و همه این نیازها را در وجودمان قرار داده، به همه آن ها اشراف دارد و می تواند نیازهایمان را از راه هایی که خودش معین کرده برطرف کند.
این که ما خدا را بزرگ و قادر نمی بینم به دلیل این هست که او را نمی شناسیم. فکر می کنیم خدا ما را خلق کرده و رها کرده است به حال خودمان. در حالی که در همه عمر همراه ماست. اما ما خودمان را از محضرش دور کردیم.
توصیه میکنم برای شناخت خدا مجموعه مطالب «خدایی که هست خدایی که داریم» را از شماره اول آن مطالعه و بر روی آن فکر کنید.

سلام
۲۳ آذر ۱۱:۴۴
بعد از خوندن اون مجموعه نیاز جنسیم بر طرف می شه؟
من سالهاست خودمو با این حرفها دلخوش کردم الان فهمیدم که اینا آب و نون و عاطفه و عشق نمی شه.

پاسخ :

سلام علیکم
با خواندن این ها خلاء درونی شما پر خواهد شد و به تبعش قدرت کنترل نیاز جنسیتان را هم پیدا خواهید کرد.
فقط مطالعه کردن فایده ندارد، بلکه باور داشتن و عمل کردن هست که به ما کمک می کند.
مریم
۲۳ آذر ۱۱:۴۶
سلام. ببخشید من چطور می تونم در گروه حاج آقای عالمی مشخصات پسرها رو ببینم و اگر کسی رو مناسب خودم دیدم درخواست بدم؟ من فقط کانال جوشکاری و جوشکارها رو می بینم و چنین چیزی هم توش نیست.

پاسخ :

سلام علیکم
گروه ایشان ویژه واسطه هاست نه مجردهایی که خواهان ازدواج هستند. تا جایی هم که خاطرم هست آن گروه تعطیل شد. 
این تصور شما که خودتان می خواهید در بین لیست افرادی را انتخاب کنید صحیح نیست.
شما باید برای ازدواج تلاش کنید، اما به روش درست و با معرفی خودتان به واسطه های ازدواج نه این که خودتان مستقیما اقدام به انتخاب همسر کنید.

----------------
بعدا نوشت: با این که مخالف روش های تلگرامی وساطت ازدواج هستم اما کانون ازدواج راه روشن که ویژه ازدواج متدینین هست کانال تلگرام دارند که می توانید مراجعه کنید: @raheroshanezdevaj
سلام
۲۳ آذر ۱۱:۵۱
من کی گفتم که خدا رو بزرگ و قادر نمی بینم؟ سوالم اینه که شما می گین خدا کافیه منم می پرسم برای رفع این نیازها چطور کافیه؟
بحثم اینه که احتمالا وبلاگ شما محل رجوع متشرعینه و این حرفها رو ما از بریم. موضوع اینه که در عمل اثرش معلوم نشده. من حرفم اینه که حرفهای کلیشه ای شما شاید خیلی زیبا باشه برای اولین بارها و اولین تلاش ها اما بعد که جواب نمی گیری و برای هزارمین بار سرخورده و دلشکسته می شی، اون موقع دیگه این حرفا هنر خوب زندگی کردن بهت یاد نمی ده حس تهوع و کلافگی میاره از شنیدن حرفهای تکراری تکراری تکراری از دوستان مذهبی که حتی اگه خودشون مثل شما همدل و همدرد باشن اما مطمئنم ته دلشون نمی خوان که تا آخر عمر بدون همسر با خدا باشن. بقیه هم که سیری هستند که از حال گرسنه خبر ندارن.

پاسخ :

ببینید من هم حال شما را درک می کنم هم نیازها و هم اوج رنج و ناراحتی ای که دارید و این از نظر شما هم مشخص هست.
من اینجا هرچه قدر هم توضیح بدهم که خدا برای شما کافی است باز می گویید چگونه. مانند فردی که از شدت تشنگی به یک لیوان آب گل آلود راضی است ولی به او می گویند دو قدم جلوتر چشمه است. این فرد به سراغ چشمه نمی رود چون تصور می کند  رفع تشنگی اش با همان لیوان آب است. قصدم این هست که شما وصل شوید به چشمه.
من نگفتم شما خدارا بزرگ و قادر نمی بینید، اما من وقتی این متن ها را خواندم فهمیدم که تا پیش از آن خدا را بزرگ و قادر نمی دیدم و لازم دارم بازهم آن مطالب را مرور کنم. مشکل من و امثال من در بسیاری از مسائل همین هست.
ما باید به چشمه وصل شویم وگرنه در همه ی زندگی تشنه می مانیم. در هرمقطعی تشنگی مختص آن. در زمان تجرد تشنه نیاز جنسی، در تأهل به دلیل مشکلات همسرداری نیازهایی داریم که عدم تأمینشان ایجاد مشکل می کند و...

وقتی خداوند در قرآن گفته من شما را کافی ام، یعنی خدا قادر است همه ی نیازهای بنده اش را برطرف کند، اگر نیاز به ازدواج دارد «من حیث لا یحتسب» و از جایی که فکر نمی کند شرایطش فراهم می شود و ازدواج می کند، اگر نیاز به سرپناه دارد خدا خانواده را برای او قرار می دهد و به همین ترتیب برای همه نیازهای انسان.

ما باید از راهی که خداوند گفته برای تأمین نیازهای مشروعمان تلاش کنیم، اما نتیجه با خداست. این خداست که برای ما کافی است و نتیجه را آن گونه رقم می زند که به صلاح بنده است. کافی بودن خدا یعنی این.

کافی بودن خدا یعنی هیچ وقت بنده اش را رها نمی کند. یعنی حواسش به همه ی نیازهایش هست.

 شاید بگویید، همه این حرف ها زیبا بود و تکراری، این ها برای من شوهر نمی شود!
اما حقیقت این هست که این فقط خداست که قادر هست و می تواند شرایط ازدواج شما را فراهم کند به شرطی که امثال من به درگاهش بروند، دعا کنند و با خدا قهر نکنند.

و در انتها، دریافته ام انقدر زمان عمر کوتاه هست که اصلا نمی ارزد بخواهیم در مقاطع مختلف زندگی اسیر مشکلات و نیازهای گوناگونمان شویم. باید دوید و بندگی کرد که ما ابد در پیش داریم. باید با بندگی خدا از مسیر دنیا عبور کنیم ولو با سختی و رنج که سختی های دنیا پایان ناپذیرند.

مگر دختران امام کاظم علیه السلام که شرایط زمانه موجب تحمیل تجرد بر آن ها شده بود نیاز به ازدواج نداشتند؟ نیازهای طبیعی و جنسی نداشتند؟ خصوصا در آن زمانه که همه دختران زود ازدواج می کردند، اما آن بزرگواران چه کردند؟ یکیشان حضرت معصومه است که در اوج پاکی و طهارت بودند و از بهترین بنده های خدا. این بزرگواران در عین داشتن همه ی این نیازها راه بندگی پیش گرفتند و عاقبت به خیر شدند.

کسی هم نگفت شما پرونده ازدواج را کنار بگذارید و فکر کنید تا آخر عمر ازدواج نخواهید کرد، اتفاقا مطمئن باشید به شرط دعا و توسل و بندگی، خدا بهترین خیرها را (از جمله ازدواج) برای شما رقم خواهد زد، ان شاء الله.



بسم الله الرحمن الرحیم
ان شاءالله در اینجا به عنوان
«کرسی آزاداندیشی مجازی زن و خانواده»
دیدگاه هایم را در باب موضوعات مختلف پیرامون زنان با تمرکز بر تعریف و تبیین جایگاه و نقش زن و خانواده در اسلام و قرآن خواهم نوشت.
مشی کلی این وبلاگ نگاه منصفانه و واقع بینانه در قضاوت بین آراء گوناگون و متنوع صادر شده از متفکران و نظریه پردازان شرقی و غربی است، لذا جهت گیری های فمینیستی و امثالهم در اینجا اعتباری ندارند.
مطالب مندرج در این وبلاگ نتیجه سال ها مطالعه و برآیند آموخته های بنده است که در جهت منویات امام خامنه ای آن ها را به اشتراک میگذارم. طبیعتا نظراتم نه نظری نهایی و جامع است و نه بدون اشکال. فقط فتح بابی است برای جور دیگر نگریستن به جنس «زن».
نظرات در این وبلاگ باز است و همه ی نظرات موافق و مخالف به شرط عدم توهین محترمند و فقط نظرات حاوی توهین حذف خواهند شد.

لازم به ذکر است هر گونه کپی برداری یا نشر مطالب وبلاگ «صالحات» منوط به اجازه نویسنده ی وبلاگ است.
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان